Primarul comunei Dragalina, Gabriel Stanciu, a descris, săptămâna trecută, în cadrul unei conferințe de presă, situația proiectelor de investiții din localitatea pe care acesta o conduce. Potrivit declarațiilor sale, deși primăria se confruntă cu dificultăți financiare, se încearcă dezvoltarea localității prin fonduri de la bugetul propriu al instituției.
“Nu este o perioadă ușoară pentru noi, pentru primari, mai ales că din cei 6%, de la Consiliul Județean, comuna Dragalina a primit, la fiecare ședință, zero. Nu știu de ce. Probabil e o chestiune personală. Noi, la Dragalina, încercăm să ne descurcăm cu fondurile noastre, proprii”, a afirmat Stanciu.
În acest an, comuna Dragalina a reușit să atragă o investiție de 6 kilometri de rețea de gaz, iar la Distrigaz se află în licitație încă 6 de rețea de gaz în satele Dragalina și Drajna Nouă. De asemenea, primarul anunță că a predat amplasamentul pentru o bază sportivă EURO 2020, care va fi utilă în performanță sportivă.
„Am reușit, anul acesta, să atragem o investiție de 6 kilometri de rețea de gaz, deja finalizată, cu branșamente, gratuită pentru populație. La București, la Distrigaz, se află în licitație încă 6 kilometri de rețea de gaz în satele Dragalina și Drajna Nouă. Avem foarte multe proiecte depuse în licitație, la CNI. De exemplu, zilele trecute, am predat amplasamentul pentru o bază sportivă EURO 2020 tip 1. Această bază sportivă va fi folositoare, pentru că Liceul Duiliu Zamfirescu are clase cu profil sportiv de la clasa a V-a până la clasa a XII-a. Avem copii valoroși în sport, Chioseaua Alexandru, membru al echipei naționale de canotaj și știți ce rezultate are, avem campioni și vicecampioni naționali la lupte libere, plecați de la liceul nostru, copii care au fost în Lotul de juniori de la Dunărea Călărași. Vrem să facem performanță pe latura sportului”, a menționat sursa citată.
Liceul Duiliu Zamfirescu a fost racordat la gaze. Totodată, trei terenuri sintetice din incinta școlilor au fost amenajate. Comuna Dragalina are și o nouă grădiniță cu program prelungit, care deține cantină. Potrivit declarațiilor lui Gabriel Stanciu, în comuna Dragalina se dorește reducerea consumului de energie electrică, prin panouri fotovoltaice. În acest sens, a fost depus un proiect la Administrația Fondului pentru Mediu.
La Compania Națională de Investiții, se află în licitație un proiect care privește reabilitarea unor drumuri care au probleme din cauza inundațiilor: “Avem în licitație la CNI și un obiectiv de lucrări de primă urgență, respectiv reabilitarea unor drumuri unde avem probleme cu inundațiile. Tot în aceeași zonă, pe fonduri proprii, vom închide proiectul prin care am realizat un sistem de drenaj și de evacuare la timp a apei când sunt precipitații abundente. Avem un proiect și către Consiliul Județean. Mi s-a spus că avem bani în excedent. Da, într-adevăr, Primăria Dragalina are bani în excedent, de anul trecut, dar acei bani sunt repartizați pentru cofinanțări. Avem bani în excedent pentru că muncim, ne colectăm taxele și impozitele în proporție de 90%.”
Interlocutorul a punctat faptul că agenții economici sunt interesați să investească în comuna Dragalina.
“Reușim să aducem și investitori în comună. Deja se lucrează la o fabrică de tratare a deșeurilor medicale, va fi singura din zonă. Vom aduce și un investitor american, care vrea să construiască o fabrică de cogenerare pentru producerea energiei electrice de biomasă. Și ar fi cam singura în Europa pe tehnologie americană militară. Investitorul își dorește foarte mult. A fost la noi, a văzut terenul, își dorește 4 hectare în concesiune. La prima investiție, ar fi o capacitate de lucru de 20 de tone de gunoi și biomasă pe zi și în jur de 50 de locuri de muncă. Terenul identificat este racordat la utilități, are tot ce îi trebuie”, a subliniat Stanciu.
Gara Ciulnița va fi demolată, iar apoi se va construi o clădire identică.
“Cât despre Gara Ciulnița, inițial, s-a dorit reabilitarea acestei construcții. Experții, însă, după ce au ajuns la fața locului și au făcut studii, au verificat structura de rezistență a clădirii construită în anii 1923-1924, a fost construită în două etape, parter și apoi etaj. Construcția este făcută și din bețe de floarea soarelui, fundația fără fier, s-a spus că este mai în siguranță demolarea și construcția unei clădiri identice. Și asta se va face. Proiectul e la primărie. Se va face o gară identică”, a conchis primarul.