Administrație

Marius Dulce, despre asfaltarea străzii București: „Lucrarea va fi finalizată până în decembrie 2023”

Proiectul Primăriei Municipiului Călărași privind reabilitarea străzilor București și Prelungirea București este în plină desfășurare, iar constructorul a promis administrației locale că lucrările vor fi accelerate. Reprezentantul firmei de construcții a suplimentat numărul muncitorilor, astfel încât aceștia să lucreze pe mai multe tronsoane. Edilul Marius Dulce a declarat, la data de 11 mai a.c., în conferința de presă a PSD Călărași, că proiectul se va finaliza până  în decembrie 2023. Potrivit primarului, termenul de execuție finală este 15 ianuarie 2024.

„Strada București este o lucrare destul de complexă. Într-adevăr, muncitorii s-au mișcat cam greu, dar acest lucru nu ne împiedică să spunem că peroiectul va fi finalizat în decembrie, pentru că termenul de execuție finală ar fi undeva în 15-16 ianuarie 2024. Acum câteva zile, am avut discuție cu cei de la firma Dimar, care efectuează această lucrare și am promisiunea lor că vor accelera lucrările, lucru care s-a și întâmplat în zilele următoare. După ce am avut discuția, constructorul a suplimentat numărul muncitorilor. Avem acum undeva la 60 de muncitori, pe mai multe tronsoane, pentru că am convenit să lucrăm pe mai multe tronsoane. Am făcut o greșeală, într-adevăr, pentru că i-am lăsat să frezeze până la 5 Călărași. Am creat acest disconfort, pentru că nu am luat în calcul că poate să intervină o lună ploioasă, dar din greșeli învățăm. Deja ne-am regrupat, știm ce avem de făcut și atunci lucrarea, cu siguranță, va fi finalizată până în decembrie 2023”, a declarat primarul municipiului Călărași, Marius Dulce.

Amintim că, proiectul a fost gândit în așa fel încât să se execute lucrări de modernizare a infrastructurii, după cum urmează:

• pe str. Prelungirea București (zona Siderca – B-dul Cuza Vodă): lungime  de 2.575 m, suprafață carosabilă – 46.039 mp, suprafață trotuare – 26.960 mp, suprafață spații verzi – 11.0388,90 mp, lungimea benzilor dedicate transportului public – 5.150 m;

• pe str. București (B-dul Cuza Vodă – limita UAT spre comuna Modelu): lungimea de 3.925 m, suprafață carosabil – 49.842 mp, suprafață trotuare – 18.928 mp, suprafață spații verzi – 7.480 mp, suprafața pistelor de biciclete – 3.335 mp cu o lungime de 3.925 m (de la intersectia str. București cu str. Doina până la limita UAT către comuna Modelu);

• între intersecțiile cu str. Dorobanți și respectiv Aurora, pe partea stângă a străzii se vor amenaja 300 spații de parcare pentru riverani, dintre care 13 locuri vor fi, exclusiv, pentru persoanele cu dizabilități;

• intersecția str. Prel. București cu Varianta Nord precum și intersecţia str. Grivița cu str. Bucureşti vor fi reconfigurate prin realizarea unor intersecții giratorii cu câte 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;

• de asemenea, intersecția str. București cu Varianta Nord (str. Rocadei) se va reconfigura prin realizarea unui sens giratoriu cu 3 ramuri, sensurile de circulație la intrare/ieșire din intersecție fiind delimitate cu insule separatoare;

• amenajarea acestui sens giratoriu nu face obiectul prezentului proiect, dar urmează a se corela cu acesta;

• sunt prevăzute 17 stații de transport public inteligente (6 pe str. Prel. Bucureşti și 11 pe str. București) formate din vitrină iluminată, acoperiș cu panouri fotovoltaice, bancă cu încărcare USB, iluminat ambiental, panou de afişaj pentru informarea călătorilor);

• va fi realizată canalizația necesară infrastructurii de comunicații a sistemelor inteligente de transport care vor fi implementate în aria de intervenție, respectiv: sistem de management al traficului; sistem de informare a a călătorilor în stații; sistem de supraveghere video; sistem de ticketing (componenta locală).

Anul acesta este decisiv pentru proiectul derulat prin Programul Operațional Regional 2014-2020, intitulat “Reducerea emisiilor de carbon în municipiul Călărași, prin modernizarea infrastructurii căilor de rulare a transportului public local str. București-Prel. București”, astfel că el trebuie implementat cu succes până la finele lui 2023.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *