Actualitate

Transbordare auto pe relația Ciulnița-Călărași Sud. Lucrări feroviare

Compania Națională de Căi Ferate „CFR-SA” anunță, pe o rețea de socializare, că lucrările de modernizare a liniilor, instalațiilor, clădirii CED, inclusiv a trecerii la nivel, din stația Ciulnița, au intrat în linie dreaptă. Astfel, prima închidere a traficului feroviar, pentru lucrările de infrastructură și suprastructură, este cea de pe linia spre Călărași, unde, până pe 15 septembrie a.c., constructorul a pus la dispoziția călătorilor mijloace auto pentru transbordare, pe relația Ciulnița-Călărași Sud și retur.

Principalele lucrări care se vor executa pe linia Ciulnița-Călărași sunt următoarele:

  •  infrastructura căii va fi alcătuită din geotextil cu rol de separare la nivelul platformei de pământ, geogril cu rol de ranforsare și substrat cu grosimea de 40 cm;
  •  suprastructura căii va fi alcătuită din șină tip 60, traverse de beton și prindere elastică;
  • aparate de cale vor fi încorporate în calea fără joante și vor fi aparate noi pentru ramificații, liniile directe și curente din stație;
  •  instalații noi de semnalizare feroviară;
  • refacerea trecerii de nivel de la km 1+120, intersecția cu DN3A, în direcția de mers Călărași Nord.
Implicații în circulația trenurilor de călători

Transbordarea auto se face în perioada 16 august-15 septembrie 2023, cu mijloace de transport asigurate de constructor, pe relația Ciulnița-Călărași Sud și retur, pentru următoarele 14 trenuri de călători:

  • 16.08.2023 – 15.09.2023
    →R8443 Ciulnița (plecare ora 6:20)-Călărași Sud (sosire ora 6:52),
    →R8574 Călărași Sud (plecare ora 13:53) – Ciulnița (sos.ora 14:25),
    → R8591 Ciulnița (plecare ora 8:55) – Călărași Sud (sosire ora 9:27),
    → R8592 Călărași Sud (plecare ora 7:20) – Ciulnița (sosire ora 7:50)
    → R8593 Ciulnița (plecare ora 15:56) – Călărași Sud (sosire ora 16:26),
    → R8594 Călărași Sud (plecare ora 14:12) – Ciulnița (sosire ora 14:44),
    → R8595 Ciulnița (plecare ora18:50) – Călărași Sud (sosire ora 19:22),
    → R8596 Călărași Sud (plecare ora 16:53) – Ciulnița (sosire ora 17:22)
    → R8598 Călărași Sud (plecare ora 11:52) – Ciulnița (sosire ora 12:24)
    → R8599 Ciulnița (plecare ora13:05) – Călărași Sud (sosire ora13:34).
    → în locul trenului R 8444 pe distanta Călărași Sud (plecare ora19:52) – Ciulnița (plecare ora 20:32) – Fetești (sosire ora 21:17) va circula trenul R 13844 pe distanța Ciulnița (plecare ora 22:40) – Fetești (sosirr ora 23:25) cu transbordare auto pe distanța Călărași Sud – Ciulnița.
  • 17.08.2023 – 10.09.2023
    → în locul trenului R 8342 pe relația Călărași Sud (pl. ora 5:16) – Constanța (sos. ora 8:17) va circula trenul R 13842 pe distanța Ciulnișa (pl. ora 6:04) – Constanța (sos. ora 8:31) cu transbordare auto pe distanta Călărași Sud – Ciulnița.
  •  11.09.2023 – 15.09.2023:
    → în locul trenului R 8340 pe relația Călărași Sud (plecare ora 5:16) – Constanța (sosire ora 8:05) va circula trenul R13840 pe distanța Ciulnița (plecare ora 6:04) – Constanța (sosire ora 8:21) cu transbordare auto pe distanța Călărași Sud-Ciulnița.
  • 16.08.2023 – 14.09.2023
    → R 8346 Constanța (plecare ora 18:36) – Ciulnița (plecare ora 22:01) – Călărași Sud (sosire ora 22:33), cu transbordare auto Ciulnița-Călărași Sud.

„Adresăm scuze călătorilor pentru disconfortul creat și îi asigurăm că aceste măsuri speciale de circulație sunt necesare pentru a menține o continuitate în traficul feroviar, în perioada desfășurării lucrărilor de modernizare în cele două stații CFR”, se arată pe pagina de Facebook a CFR Infrastructură.

Principalele lucrări care se vor executa în stația Ciulnița:

  •  montare șină nouă, traverse de beton și prindere elastică pe liniile 1-3 și la linia spre Călărași;
  •  instalație de centralizare electronică care va fi interfațată cu secțiile de circulație adiacente;
  •  reabilitarea liniei de contact;
  • montare stâlpi și catenare noi pe liniile 1, 2, III (km 108+300 – 109+700), catenară nouă pe stâlpii existenți la celelalte linii abătute, stâlpii, ancorele şi catenara nouă pe linia spre Călărași Nord, între schimbătorul 7 și semnalul de intrare dinspre Călărași;
  •  iluminarea zonei macazurilor de la capetele stației;
  •  lucrări de telecomunicații pentru a se asigura legătura de comunicații între cele 2 districte;
  •  instalație de informare a publicului călător;
  •  peron la linia II B (3,5 m lățime și 4 m lungime) și copertină;
  •  peron intermediar între liniile IIB – III (3,05 m lățime și 275 m lungime) și copertină;
  •  peron intermediar între liniile IV – 6 (8,4 m lățime și 400 m lungime) cu marcaje pentru persoanele cu dizabilități;
  •  rectificarea peronului suplimentar de la linia I, pentru asigurarea gabaritului de liberă trecere, și copertină;
  •  pasarelă pietonală nouă, de 25,20 m, pentru acces din fața clădirii la peronul intermediar dintre liniile IV – 6;
  • asigurarea iluminatului peroanelor, copertinelor și a pasarelei pietonale;
  •  lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la km 107+915, intersecția cu strada Barierei;
  •  lucrări de suprastructură la trecerea de nivel de la Km 1+120, în direcția de mers Călărași Nord, intersecția cu DN3A;
  •  lucrări de interfațare a trecerilor la nivel cu calea ferată de la Km 1+675, respectiv Km 111+178, cu noua Instalație de Centralizare Electronică;
  •  reparații la clădirea substației de tracțiune – bloc de comandă;
  •  lucrări în clădirile de exploatare CED;
  •  amenajare platformă grup Diesel-Generator al Instalației de Centralizare Electronică.

Obiective prioritare incluse în programul de modernizare a infrastructurii/suprastructurii feroviare din stațiile FETEȘTI și CIULNIȚA:

  •  terasamente;
  •  linii;
  •  peroane;
  •  pasarele pietonale;
  •  tunel pietonal;
  •  construcții civile de exploatare feroviară;
  •  lucrări de instalații, de energoalimentare și de telecomunicaţii.

Investiția are ca obiective: creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători la 160 km/h, optimizarea capacității de tranzit pentru trenurile de marfă, facilități de acces la standarde europene pentru călători, inclusiv pentru persoanele cu dizabilități.

Aceste lucrări sunt incluse în programul de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare din stațiile Fetești și Coulnița, lucrări finanțate din fonduri nerambursabile și de la Bugetul de Stat, cu o valoare a contractului de 309,2 milioane de lei, fără TVA.

Lucrările sunt executate de S.C. ARCADA COMPANY S.A. – SC ISPCF S.A.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *