Consiliul Județean (CJ) Călărași face un nou pas înainte în realizarea Variantei de Ocolire a municipiului. Potrivit informațiilor publicate de instituție, pe o rețea de socializare, a fost avizată varianta finală de traseu, în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, alături de nodul rutier de la începutul proiectului (DN 3 – DN 3D) și intersecția giratorie de la final (DN 21).
Au fost realizate toate studiile de teren și obținute majoritatea avizelor necesare, iar studiul de fezabilitate este în lucru.
(…) Pentru că avem valori de trafic foarte crescute pe acest sector de drum, așa cum toți călărășenii știu, dinspre municipiul Călărași, pe DN3D, aici se realizează joncțiunea cu DN3, cel puțin până la zona de Canton, unde există o separare a traficului pe cele trei direcții către Oltenița, București și pe DJ 306, către Cuza Vodă și Vîlcelele. Am luat în calcul, acum câțiva ani, realizarea unui proiect de infrastructură major pentru municipiul Călărași, pentru fluidizarea traficului. (…) În această zonă, pentru a fluidiza traficul, vom crea un pasaj denivelat, adică un pod cu 4 benzi, dinspre Călărași spre Canton. Sub acest pod se va construi un sens giratoriu, care să creeze o legătură între Varianta de Ocolire Nord și Varianta Sus, care este, astăzi, realizată pe parcursul DN3, către zona de trecere a frontierei România-Bulgaria. Drumul are o distanță de aproximativ 5,2 km și va fi creat într-un regim de drum expres”, a declarat managerul public al CJ Călărași, Marius Fulga.
Acest proiect esențial pentru infrastructura județului este finanțat de CNAIR, prin Programul de Transport 2021-2027, în parteneriat cu Primăria Municipiului Călărași și Consiliul Județean Călăraşi.